سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارچه رومبلی؛ مدل های مختلف پارچه رومبلی و چگونگی انتخاب آن

پارچه‌ی رومبلی یک ماده تشکیل دهنده است که شامل پارچه، بالشتک، توری و کشباف می شود که پوشش نرم صندلی‌ها، مبل راحتی و سایر مبلمان را ایجاد می‌کند. پارچه‌ی رومبلی برای مبل راحتی یا صندلی راحتی یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. .قطعا شما نمی‌خواهید که پس از چند ماه بعد از رسیدن مبلمان خود در عمل انجام شده قرار بگیرید. بدون شک با انتخاب نادرست پارچه، شما باید با لکه‌ها و کثیفی‌ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنید.

یک اشتباه در انتخاب رنگ یا الگو ممکن است باعث آشفتگی اتاق شما و هدر رفتن کل پول شما شود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب پارچه‌ رومبلی این یادداشت را بخوانید. در این یادداشت شما در ابتدا با مدل‌های مختلف پارچه‌ی رومبلی آشنا می‌شوید. سپس روند انتخاب یک پارچه‌ی رومبلی مناسب را با هم مرور می‌کنیم و بعد از آن به بررسی پارچه مبل مناسب برای مبل راحتی می‌پردازیم و در آخر پارچه‌های رومبلی مناسب افراد شلخته و افرادی که از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنند آورده شده است.

در انتها شما متوجه می‌شوید که باید چه چیزی را از نظر دوام، رنگ، راحتی و مدل در نظر بگیرید.

مدرن باف اینجا است تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

پارچه‌ی رومبلی چیست؟

پارچه‌ی رومبلی چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد این پارچه‌ یک ماده تشکیل دهنده است که شامل موارد مختلفی برای ایجاد پوشش نرم مبلمان است. این فرایند از قرون وسطی آغاز شد و در قرن‌های 17، 18 و 19 محبوبیت زیادی پیدا کرد.

در طول سال‌ها یک طیف گسترده‌ای از مواد از یونجه و موی اسب گرفته تا پشم استفاده شده است. پارچه‌های مدرن مبل از فنرهای فلزی و اسفنج برای بالا بردن دوام استفاده می‌کنند.

در حالی که مواد داخلی به کار گرفته شده برای ما قابل مشاهده نیست اما آن‌ها در اینکه چه مبلمانی راحت باشد و چه مبلمانی راحت نباشد تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند.

اگرچه پارچه همیشه می‌تواند تغییر کند (ممکن است در طول سال‌ها پارگی یا ساییدگی را تجربه کند.) اما انتخاب لایه‌های داخلی باکیفیت بسیار بالا به شما کمک خواهد کرد اطمینان حاصل کنید که این قطعه برای سال‌های طولانی دوام خواهد داشت.

انواع پارچه‌ی رومبلی

انواع پارچه‌ی رومبلی

اگر شما آشنایی زیادی با پارچه‌ی رومبلی ندارید انتخاب بهترین پارچه‌ی رومبلی مانند پارچه مناسب برای مبل راحتی، صندلی‌ها و دیگر قطعات مبلمانتان بسیار دشوار خواهد بود.

پارچه‌های رومبلی در رنگ‌، وزن و الیاف مختلفی وجود دارند. به همین منظور کارشناسان ما در مدرن‌باف یک لیست از انواع پارچه‌های رومبلی آماده کرده‌اند که انتخاب را برای شما آسان کنند.

چینل

پارچه‌ی رومبلی طبیعی

پارچه‌های طبیعی از الیاف طبیعی برگرفته از حیوانات یا گیاهان است. این پارچه‌های رومبلی بسیار سنگین هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در مبل راحتی، صندلی‌ها یا نیمکت استفاده کنید.

چینل

پارچه‌ مبل چینل یک انتخاب بسیار عالی برای مصارف خانگی است و این پارچه بسیار شبیه مخمل است. این پارچه بهترین پارچه برای مبل راحتی و صندلی کودک است.

پارچه چینل از الیاف طبیعی ساخته شده است اما می‌توان از الیاف مصنوعی مانند ریون (ابریشم مصنوعی) هم آن را تهیه کرد.

پنبه

پارچه کتان به طور معمول ترکیبی است متشکل از الیاف طبیعی شیک، نایلونی راحت و پارچه ضد آب پلی‌استری، لنین و غیره است. این پارچه برای  استحکام و مقاومت در برابر خاک و چروک استفاده می‌شود.

جوت

الیاف طبیعی که بیشتر در بنگلادش و هند تولید می‌شوند. در گذشته جوت عمدتا در ساخت طناب و حصیر استفاده می‌شد.

این یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای قطعات کلاسیک و قدیمی مانند مبل عثمانی است. که یک بافت سخت‌تر به آن اضافه می‌شود که به خوبی با چرم و چوب جفت شود.

چرم

پارچه مبل چرمی بسته به نوع و درجه آن قیمت و کیفیت متفاوتی دارد.

چرم دانه‌دار کامل

چرم کاملا دانه‌دار ضخیم‌ترین و مرغوب‌ترین چرم است. این نوع چرم از کل پوست به جای لایه‌های مختلف آن استفاده می‌کند و علائم طبیعی یا نواقص آن دست نخورده باقی مانده است.

چرم دانه‌ای درجه یک

این نوع از چرم از لایه رویی بسیار محکم پوست حیوانات استفاده می‌کند. از نظر کیفیت بعد از چرم دانه‌دار کامل باکیفیت‌ترین چرم شناخته می‌شود.

چرم تکه‌ای

چرم اسپلیت یا چرم تکه‌ای از قسمت فیبری پوست ساخته می‌شود. همانند چرم Biacast یک لایه مصنوعی بر روی سطح آن کشیده می‌شود.

چرم دانه‌ای اصلاح شده

این اصلاح برای از بین بردن نواقص طبیعی و یک دست کردن ظاهر صورت گرفته است.

پشم

پشم یکی از بادوام‌ترین مواد است که می‌توان برای پارچه‌ی رومبلی انتخاب کرد. الیاف طبیعی که از موهای طبیعی حیوانات شکل گرفته است. اما امروزه شما بیشتر پارچه‌های مبلی که روی مبل راحتی یا صندلی‌ها می‌بینید ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است.

بدیهی است که این الیاف مصنوعی باعث می‌شوند که بخش طبیعی پوشانده شود و به راحتی تمیز شوند.

ابریشم

این پارچه‌ی رومبلی بسیار نرم و بسیار لوکس است. ابریشم یک انتخاب ویژه برای مکان‌های رسمی است. این پارچه‌ها گاهی اوقات به وسیله پنبه تقویت می‌شوند تا دوام و وزن آن بیشتر شود.

این مدل هم با الیاف طبیعی و هم با الیاف مصنوعی دیده می‌شود. نور خورشید می‌تواند به راحتی پارچه‌ی رومبلی ابریشمی را از بین ببرد. بنابراین بعد از انتخاب ابریشم به این مساله فکر کنید که مبلمان ابریشمی خود را کجا قرار دهید.

لنین

لنین یک پارچه ساخته شده از الیاف کتان است. لنین یکی از قوی‌ترین منسوجات به شمار می‌آید. در عین حال بسیار نرم، صاف و درخشان است و از دوام بالا و یک مقاومت طبیعی در برابر حشرات، سایش و کرکی شدن برخوردار است.

لنین در گذشته اغلب همراه با کتان برای بالا بردن قابلیت ارتجاعی استفاده می‌شده است. در حال حاضر این پارچه برای صندلی‌های شخصی، صندلی‌های ناهارخوری سنتی و صندلی‌های راحتی بسیار مناسب است.

بنابراین اگر شما هم به دنبال پارچه مبل مناسب برای پوشش صندلی‌های میز ناهارخوری یا صندلی تکی خود هستید می‌توانید این پارچه را انتخاب کنید. زیرا این بهترین انتخاب است!

مخمل

مخمل پارچه‌ای لوکس شناخته می‌شود که به دلیل پرز کوتاه و ضخیم خود متمایز است. مخمل بسیار نرم و درخشان است که می‌تواند  از انواع مختلف طبیعی و مصنوعی با کیفیت‌های متفاوت ساخته شود.

مخمل از راحتی، بافت و رنگ غنی برخوردار است که این امر باعث می‌شود که مخمل انتخاب برتر برای قطعات نمایشی خانه شما باشد.

هم‌چنین می‌توانید از این پارچه روی صندلی‌های خود مانند صندلی‌های ناهارخوری، صندلی‌های آشپزخانه و حتی صندلی‌های بازی خود استفاده کنید.

پارچه‌ی رومبلی مصنوعی

پارچه‌ی رومبلی مصنوعی

پارچه‌های رومبلی مصنوعی در مقایسه با پارچه‌های رومبلی طبیعی از دوام بیشتر برخوردار هستند و به طور کلی نسبت به سایش و لکه مقاوم‌تر هستند.

این نوع پارچه هم‌چنین به عنوان پارچه‌های مهندسی هم شناخته می‌شوند که برخلاف الیاف طبیعی توسط انسان ساخته شده‌اند.

چرم مصنوعی Faux

این نوع چرم یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای PVC یا وینیل است. چرم FAUX که معمولا از پلی اورتان ساخته می‌شود.

ریون

ریون یا ابریشم صنعتی مبتنی بر سلولز است که به تقلید پارچه‌های پنبه‌ای و لنین ساخته می‌شود.

ریون معمولا برای ایجاد یک ماده مرکب با انواع دیگر ترکیب شده و برای پارچه مبل بسیار مناسب است.

پلی‌استر

پارچه پلی استر اولین بار در سال 1950 معرفی شد. این پارچه از کارایی بالایی برخوردار است که با مواد طبیعی مانند پشم و پنبه بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد.

پلی‌استر ترکیبی است که مقاومت عالی، تمیز کردن آسان و مقاومت در برابر کم‌رنگ شدن، چین و چروک و همچنین سایش در اختیار شما قرار می‌دهد.

میکروفایبر

میکروفایبر معمولا از جیر نرم‌تر و تمیز کردن آن بسیار ساده‌تر است. پارچه‌های میکروفایبر از الیاف مصنوعی کاملا بافته شده ساخته شده‌اند که باعث بالا رفتن دوام و مقاومت در برابر رطوبت و هم‌چنین کیفیت و زیبایی در مقابل جیر می‌شود. در ضمن نباید فراموش کرد که این پارچه از نظر بودجه بسیار مناسب است.

نایلون

پارچه مبل نایلونی دوام و مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. هم‌چنین تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. الیاف نایلونی اغلب با مواد دیگر مخلوط می‌شوند تا پارچه‌ای محکم و بادوام ساخته شود. نگهداری آن‌ها بسیار ساده است و هیج استعدادی در زمینه چروک شدن ندارند.

الفین

الفین یک ماده ساخت بشر است که از ذوب گلوله‌های پلاستیکی ساخته می‌شود. بسیار بسیار بادوام و رنگی است که تمیز کردن آن بسیار آسان است. برای یک پارچه‌ رومبلی سنگین بسیار عالی است.

 اکریلیک

اکریلیک یکی دیگر از الیاف‌های مصنوعی است که به طور گسترده استفاده می‌شود. الیاف اکریلیک یک پارچه بسیار نرم است که به راحتی شسته و تمیز می‌شود.

اکریلیک در رنگ‌های مختلف موجود است. این نوع پارچه ضد آفتاب است و به شما کمک می‌کند که از مبلمان خود در فضای باز استفاده کنید.

استات

استات یکی دیگر از مواد بسیار عالی برای پارچه مبل مصنوعی است. این پارچه بسیار قوی نیست اما زیبایی چشم‌گیری به مبلمان شما می‌بخشد.

پارچه‌های رومبلی بسیار مختلفی در بازار وجود دارد و به این دلیل پیدا کردن یک مورد عالی اکثر اوقات بسیار سخت است. اما اگر شما این محتوا را به طور کامل بخوانید کار شما ساده خواهد بود.  در ادامه یافتن بهترین پارچه را با هم مرور می‌کنیم.

چگونه بهترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنیم؟

متخصصان ما در مدرن باف توصیه می‌کنند که در هنگام خرید پارچه مبل اجازه دهید نیازهای شما چراغ راه شما باشند. در ابتدا چه کسی قرار است در کجای خانه از این قطعه استفاده کند را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند که نوع پارچه را انتخاب کنید. شما احتمالا عاشق ظاهر مخمل ابریشمی باشید اما آن‌ها به سرعت به دست بچه‌ها و حیوانات خانگی نابود خواهند شد. مبلمان در مسیرهای پر رفت و آمد به پارچه‌های بادوام نیاز دارند.

در نظر نگرفتن گذشت زمان و کاهش کیفیت پارچه یکی از بزرگ ترین اشتباه‌هایی است که مردم مرتکب می‌شوند. برچسب را بررسی کنید و از فروشنده در مورد محتوای مواد تشکیل دهند و مواردی که باید در تمیزی لحاظ کرد بپرسید. سپس به این فکر کنید که تا چه میزان برای حفظ و نگهداری آن آماده هستید. از خود بپرسید ظاهر آن بعد از پنج سال چه شکلی است؟ آیا شما بعد از چند سال هنوز عاشق چرم هستید؟ آیا پارچه مبل را به طور متناوب تمیز می‌کنید؟ آیا در صورت عدم استفاده می‌توانید آن‌ها را بپوشانید تا  از آن‌ها در برابر نور آفتاب محافظت کنید؟

بهترین پارچه‌ی رومبلی برای اتاق کودکان

بهترین پارچه‌ی رومبلی برای اتاق کودکان

امروزه جنس‌های مختلفی که زیبایی خاص خود را دارند و دارای دوام بالا هستند وجود دارد.

برای کودکان و حتی عاشقان نوشیدنی ما دوست داریم از یک جیر که به مراقب سختی نیاز ندارد یا یک پارچه با دوام بالا در فضای بالا استفاده کنیم. هم‌چنین اکثر مردم طرفدار پارچه‌ی مبل برای روکش کردن آن هستند. چرم هم می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و شیک باشد.

لازم نیست نگران خراش‌های گاه و بیگاه باشید. اگر یک خانه شلوغ دارید فقط کافی است که از ابریشم دوری کنید که استعداد عجیبی در جذب لکه و پاک نشدن آن دارد.

چگونه یک پارچه‌ی رومبلی لوکس را انتخاب کنیم؟

چگونه یک پارچه‌ی رومبلی لوکس را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم یک خانواده شلوغ هستید و نگران کودکان خود هستید با پشم تبتی یا لنین بلژیکی می‌توانید آزادی خود را به رخ دیگران بکشید. لنین پارچه‌ای بادوام و ضد لکه است که پیش‌تر به آن اشاره شد. هم‌چنین قابلیت ضدچروک بودن آن می‌تواند به داد شما برسد.

اگر شما نگران هزینه‌های نگهداری هستید این نوع پارچه انتخاب مناسبی برای روی بالشت‌های شما هست. در ضمن فراموش نکنید که به راحتی می‌توانید در صورت خرابی یا یک مد جدید آن را تعویض کنید.

ابعاد و شکل قطعات مبلمان خود را در نظر بگیرید

ابعاد و شکل قطعات مبلمان خود را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب پارچه فراموش نکنید که شکل مبلمان را در نظر بگیرید. اگر یک تکه خمیده در مبلمان خود دارید متخصصان ما توصیه می‌کنند که از یک پارچه مبل با رنگ ساده استفاده کنید.

طرح و بافت به سادگی می‌تواند کاربری مبلمان شما را نشان دهد. الگویی که روی پارچه بسیار زیبا به نظر می‌رسد ممکن است استفاده کردن آن برای روکش کردن مبل زیبایی خود را از دست بدهد به خصوص وقتی که آن تکه یک شکل تزئینی باشد. فراموش نکنید که قطعات بزرگتر مانند مبل راحتی با رنگ غنی ساده یا خنثی با گذشت زمان تکراری و خسته‌کننده نمی‌شوند.

شما باید مطمئن شوید که رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوها در کنار هم زیبا دیده شوند. پس به هر تیکه از مبلمان خود جداگانه فکر کنید و در ضمن کنار هم آن‌ها را تصور کنید.

قبل از خرید پارچه‌ی رو مبلی را امتحان کنید!

قبل از خرید پارچه‌ی رو مبلی را امتحان کنید!

بدیهی است که ساده‌ترین روش برای اطمینان از اینکه آیا شما جنس پارچه مبل خود را دوست دارید یا زمانی که روی آن نشستید چه احساسی خواهید داشت رفتن به فروشگاه و امتحان کردن آن است.

اگر شما عاشق پارچه‌ای هستید که در فروشگاه پیدا نمی‌کنید از فروشنده بخواهید که آن را در اختیار شما قرار دهد که با لمس آن ایده بهتری نسبت به ظاهر آن پیدا کنید.

در ضمن اگر با یک گزینه دلخواه قرار است جلو بروید بهتر است که از فروشنده بخواهید تمام پارچه‌ها را به شما نشان دهد تا رنگ و بافت مناسب را انتخاب کنید.

کمی دقت به شما کمک می‌کند که از یک ناامیدی و ناراحتی بزرگ در آینده در امان بمانید.

گلیم

خودتان را محدود نکنید!

پارچه‌های موجود در مغازه تنها گزینه‌های انتخابی شما نیستند به خصوص اگر شما مهارت خاصی در رنگ‌شناسی داشته باشید. شما می‌توانید یک انتخاب جسورانه و خلاف عرف مثل یک گلیم یا پتو پشمی یا یک صندلی راک فکر کنید.

 

انتخاب پارچه مناسب برای مبل راحتی بر اساس نیازهای شما!

احتمالا شما هم با این مساله موافق هستید که مبل راحتی یک انتخاب و سرمایه‌گذاری بزرگ است و بنابراین کسی علاقه ندارد که در آینده افسوس بخورد. برای اجتناب از این مساله بهتر است که مقداری زمان برای انتخاب پارچه مناسب برای مبل راحتی خود ( چه پارچه شما سفارشی باشد چه نباشد) در نظر بگیرید.

شما در آینده از انتخاب درست امروز خود خوشحال خواهید بود و دیگر لازم نیست برای تعمیر، نگهداری و یا مراقبت اضافی هزینه‌ای پرداخت کنید.

ابتدا شما دوام، راحتی و مدل را در نظر بگیرید که در ادامه چند نکته در این زمینه بیان شده است که بد نیست به آن‌ها نگاهی بیاندازید.

انتخاب اول: پارچه‌ی رومبلی چرم

انتخاب اول: پارچه‌ی رومبلی چرم

یکی از قدیمی‌ترین انتخاب‌ها که به هر سبکی می‌آید. تمیز کردن آن بسیار ساده است، به راحتی می‌توان از آن نگهداری کرد و در رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی ارائه می‌شود که یه جذابیت خاصی به منزل شما می‌بخشد. امروزه بیشتر مبل‌های راحتی چرم در برابر لکه مقاوم هستند که آن‌ها را برای خانه‌هایی با کمبود فضا به انتخابی ایده‌آل تبدیل می‌کند. متاسفانه چرم در برابر خراش بسیار آسیب‌پذیر است و در صورت نوسان سطح رطوبت ممکن است در مبل ترک ایجاد شود.

انتخاب دوم: پارچه‌ی رومبلی لنین

انتخاب دوم: پارچه‌ی رومبلی لنین

پارچه لنین یک انتخاب بسیار مناسبی است برای خانه‌هایی که در آن نه کودکی زندگی می‌کند نه حیوان خانگی وجود دارد. آن‌ها یک احساس لوکس و مجللی در فضا ایجاد می‌کنند که آن‌ها را به یک انتخاب برای مبل‌های راحتی چشم‌نواز تبدیل می‌کند. اگر چه لنین به خوبی تحت فشار قرار نمی‌گیرد به خصوص وقتی که از پارچه گشاد استفاده می‌شود. رنگ‌های روشن‌تر نمی‌توانند به خوبی در برابر لکه مقاومت از خود نشان دهند.

انتخاب سوم: پارچه‌ی رومبلی پنبه

انتخاب سوم: پارچه‌ی رومبلی پنبه

کاملا مشابه لنین این پارچه بسیار بادوام و مقام است. این پارچه با مقاومت بالا در برابر لکه ساخته شده است اما تمیز کردن آن به همین آسانی نیست. پارچه‌های متراکم پنبه‌ای مانند جین یک انتخاب زیرکانه برای اطراف مبل هستند. پنبه خالص علی رغم اینکه قادر به مقاومت در مقابل کرکی شدن هستند اما رنگ‌ها و لکه‌ها را هم سریع‌تر جذب می‌کنند.

انتخاب چهارم: پارچه‌ی رومبلی پشم

انتخاب چهارم: پارچه‌ی رومبلی پشم

پشم و مخلوطی از پشم پارچه‌ای ایده‌آل برای مبل است. این پارچه به دلیل ماندگاری و گرم بودن انتخابی مناسب به حساب می‌آید. آنها همچنین یک انتخاب خوب برای خانه‌هایی پر از کودک است چون تا حد زیادی ضد چروک هستند. پشم هم‌چنین نیز  در صورت وجود کثیفی و لکه به آسانی تمیز می‌شود. با یک جاروبرقی به سادگی گرد و غبار را از بین می‌برید. با این حال این پارچه یک انتخاب مناسب برای آب و هوا گرم نیست چون گرما را حفظ می‌کند.

بهترین مواد بر اساس دوام: پارچه‌ی رومبلی چرم

 

 

 

کدام پارچه‌ی رومبلی معمولا گزینه بسیار خوبی است؟

  • میکروفایبر یا جیر. باور کنید یا نه این مواد بسیار عالی هستند که شاید نیاز باشد برای راحت شدن از دست آن‌ها مجبور باشید که آن‌ها را آتش بزنید. در حقیقت شما می‌توانید این بخش از مبل را جدا کنید و در ماشین لباسشویی بیاندازید.
  • یک پلی‌استر غیر براق
  • پارچه‌های مناسب فضاهای باز
  • پارچه‌های کریپتون

ما از عبارت «بیشتر» استفاده کردیم چون واقعا باید به طور کامل بررسی و امتحان شوند. و چیزی که ما در مورد آن مطمئن نیستیم پارچه موهر است.

پارچه موهر برخلاف اینکه به عنوان یک پارچه مقاوم شناخته می‌شود و بیشتر سازندگان بر این باورند که پوششی آهنین است مانند یک کاغذ پارچه‌ای است که به راحتی آسیب می‌بیند. در واقع تنها زرق و برق دار است.

پارچه موهر یک نوع مخمل است که به هیچ عنوان نباید انتظار دوام بلند مدت را از آن داشته باشید. البته اگر شما تجربه خوبی از این نوع پارچه دارید از طریق راه‌های ارتباطی به ما اطلاع بدهید.

بنابراین بیایید با هم پارچه‌های مخملی را بررسی کنیم.

مخمل پنبه‌ای

طبق تجربه متخصصان ما مخمل پنبه‌ای یکی از گزینه‌های پارچه‌ی رومبلی مناسب نیست.

در واقع متخصصان ما از طریق آزمایش قهوه دریافتند که این پارچه به هیچ عنوان انتخابی مناسب نیست. شما هم می‌توانید در منزل آن را آزمایش کنید. یه فنجان قهوه بردارید و مقداری روی پارچه‌ی رومبلی خود بریزید و آن را بشویید!

از بعد آن آزمایش همکار ما دیگر به سراغ مخمل پنبه‌ای نرفته است!

اما اگر مخمل پنبه‌ای شما با مقداری پلی‌استر ترکیب شده باشد در مقابل خیس شدن ماندگاری بیشتری از خود نشان دهد.

در هر صورت تمام پارچه‌های مخمل از نظر ریز شدن بهترین پارچه برای گربه‌ها هستند.

گربه‌ها نمی‌توانند این پارچه را سوراخ کنند چون پنجه‌های آن‌ها توانایی پاره کردن آن را ندارد. اما به یاد داشته باشید که ممکن است موی آن‌ها به این پارچه چسبنده بچسبد.

اگر چه ترکیبی از مخمل و پلی‌استر انتخابی بسیار هوشمندانه است اما این یک معامله است. آیا ترجیح می‌دهید هر چند روز یک بار مبل خود را جارو کنید یا دست نخورده بماند؟ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب نکات زیر را مطالعه کنید.

تجهیزات مخصوص

پارچه را امتحان کنید!

متخصصان ما توصیه می‌کنند یک پارچه را امتحان کنید. در ادامه به دو روش برای انجام این آزمایش اشاره شده است.

شما می‌توانید پارچه را دور گربه خود بپیجید یا آن را پهن کنید و گربه را روی آن رها کنید اگر دیدید که او توانایی صدمه زدن به آن را ندارد می‌توانید آن پارچه‌ی رومبلی را انتخاب کنید.

البته شما می‌توانید از طریق یک سری تجهیزات مخصوص مبلمان خود را از دست گربه‌ها نجات دهید.

100 درصد پلی استر

 ترکیب پنبه و پلی استر یا 100 درصد پلی استر؟

اما اگر برای اینکه بدانید آنچه دارید مقاوم و بادوام است باید به سراغ چند روش تست شده بروید.

  • آزمایش کوچک شدن
  • مقاومت در برابر لکه
  • یکپارچکی پارچه پس از شست و شو یا مرطوب کردن پارچه با آب

برای انجام این آزمایش‌ها ما به سراغ نمونه پارچه‌های خود رفتیم و پارچه‌ای با 79 درصد پنبه و 21 درصد پلی‌استر انتخاب کردیم.

پارچه را اندازه بگیرید ببینید

پارچه را اندازه بگیرید

با این کار می‌توانید ببینید آیا پارچه پس از طی کردن سرعت مناسب خودش آیا منقبض یا کوچک شده است؟ کم رنگی پارچه همان جایی است که قبل از آن برچسب پارچه بوده است.

بعد از آن به سراغ یک مخمل با 100 درصد پلی‌استر رفتیم. در حالی که پلی استر یک پارچه شگفت‌انگیز برای پارچه‌ی رومبلی است و قابلیت شست و شو در ماشین را دارند اما تمایل آن‌ها در چسبندگی بسیار بالا است.

یک نکته بسیار مهم برای تمام پارچه‌ها را نباید فراموش کرد که آن‌ها به گردگیری و تمیزی مرتب نیاز دارند.

پلی استر

مرحله اول خیس کردن هر دو پارچه در حدود یک سوم است.

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید پلی‌استر بلافاصله خشک شد اما ترکیب پنبه و پلی استر با سشوار خشک شد.

اما حالا نوبت نابودگران بزرگ است.

قهوه

قهوه

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

شست و شو با صابون

شست و شو با صابون

بعد از انجام عملیات هر دو را با صابون شستیم.آیا می‌توانید حدس بزنید که کدام یک مخلوطی از پنبه و پلی استر است؟ بله پارچه‌ای که در سمت راست تصویر قرار گرفته است.

به نظر ما خیلی امیدوارکننده نیست. برای خشک کردن و رفع چین و چروک شما می‌توانید آن را به آرامی اتو کنید.

بعد از دو ساعت

بعد از دو ساعت

تا اینجا کار هیچ مشکل و نقص دیدی نشد. به نظر می‌رسد مخمل‌های مصنوعی یک انتخاب بسیار مناسب است. هیج اثری از قهوه و یا کره بادام زمینی دیده نمی‌شود.  اگر با پلی استر 100 درصد مشکل دارید باید به فکر یک پارچه دیگر باشید.

بهترین روش های شست و شو مبلمان در منزل

پارچه‌ی رومبلی چرم؟

مدرف باف ، گروهی از مردم که چرم می‌فروشند معتقدند چرم به اندازه ابریشم شکننده است. نکته بسیار مهمی که باید رعایت کنید محافظت از چرم است. اما قبل از هر چیزی لطفا چرم را با ناخن خود امتحان کنید. بدون شک شما هم دوست ندارید پس از کوچکترین اتفاق خراش روی مبل ببینید.

انتخاب آخر

انتخاب آخر

بیشتر پارچه‌های شناخته شده در صورت رعایت نکات مراقبتی مناسب هستند. اما پلی استر شاید بهترین گزینه برای استفاده دراین نوع خانه‌هاست. اما اگر نگران الیاف مصنوعی هستید لنین و پنبه گزینه‌های مناسبی هستند.

فراموش نکنید قبل از انتخاب همه چیز را امتحان کنید. روی پارچه دست بکشید ، ناخن خود را  در آن فرو کنید! یک نمونه کوچک از آن بخرید و هر آزمایشی که به ذهنتان می‌رسد روی آن انجام دهید. روی آن هر چه که دوست دارید بریزید و آن را بشویید و خشک کنید. از امتحان کردن آن نترسید!

امیدوارم این نکات به شما در انتخاب یک پارچه مناسب با توجه به نیازتان کمک کند. به یاد داشته باشید که نیازهای شما اولین قدم در انتخاب پارچه‌ی رومبلی مناسب است.  بنابراین پس از خواندن این یادداشت و با در نظر گرفتن شرایط پارچه‌های مختلف و روی کاغذ آوردن نیازها و شرایط شخصی خود یک پارچه‌ی رومبلی مناسب را انتخاب کنید. فراموش نکنید که یک پارچه مناسب برای شما ممکن است برای دیگری نامناسب باشد.

 

Sources:

How to Pick a Sofa Material Based on Your Needs

What Is Upholstery and How Do You Choose the Best Fabric for Your Sofa?

Types Of Upholstery Fabric

The best upholstery fabrics for pets and slobs