سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی مبلمان ؛ 16 نکته حیاتی برای خرید اینترنتی مبل

خرید اینترنتی مبلمان بدون شک یک تجربه لذت‌بخش و کارآمد برای افرادی است که وقت کافی ندارند و از محیط‌های شلوغ بیزار هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند جذابیت خرید از یک فروشگاه مبل را زیر سوال ببرد. شما می‌توانید روی مبل بنشینید، تخت‌خواب‌های مختلف را امتحان کنید و هم‌چنین می‌توانید دسته صندلی را لمس کنید تا بتوانید در انتها مبلمانی را که مناسب شما هست را پیدا کنید. با این وجود با توجه به افزایش ترافیک و شلوغی شهرها شاید گشت و گذار در سایت‌های مختلف تنها با چند کلیک به صرفه‌تر باشد. بدیهی است که شما نمی‌توانید مبلمان خود را امتحان کنید اما می‌توانید به راحتی در خانه نظرهای مختلف را بخوانید، امکانات هر کدام را جداگانه بررسی کنید و در انتها حتی می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان محدوده قیمت خود را مشخص کنید.

اما با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و راحتی خرید اینترنتی مبلمان این مساله ممکن است تصمیم‌گیری را برای شما سخت کند. به این فروشگاه‌های آنلاین فکر کنید. چه فروشگاهی که اسم آن را نشنیدید و چه  برند مورد علاقه خودتان که کاملا آن را می‌شناسید. با انواع گزینه‌ها در سبک و قیمت روبرو هستید. قیمت از فوق‌العاده ارزان قیمت گرفته تا کاملا گران و لوکس ممکن است کار را برای شما هم آسان و هم سخت کند.

برای رفع این مشکل متخصصان ما در مدرن‌باف 16 نکته حیاتی که حتما در هنگام خرید اینترنتی مبلمان باید رعایت کنید را جمع‌آوری کردند. در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم که در انتها بتوانیم به راحتی چند کلیک مبلمان مورد علاقه خودمان را تهیه کنیم.

 

نحوه انتخاب وب‌سایت

اینترنت همانند یک بازار آزاد عمل می‌کند که همه خرده‌فروشان اینترنتی معتبر یا قابل اعتماد نیستند. برای محافظت از اطلاعات مالی خود بهتر است که از سایت‌های معتبر و معروف خرید کنید. این مساله به شما کمک می‌کند که خطر مشکلاتی که ممکن است بعد از خرید شما پیش بیاید را هم کاهش بدهید. وقت بگذارید و یک سایت معتبر را پیدا کنید و مطمئن شوید که این وب‌سایت برای مبلمان مورد نظر شما بهترین انتخاب است.

قبل از خرید اینترنتی مبلمان خود بهتر است که صفحه «درباره ما» را بخوانید.

قبل از خرید اینترنتی مبلمان خود بهتر است که صفحه «درباره ما» را بخوانید.

جست و جوی خود را با خواندن صفحه «درباره ما» هر وب‌سایت شروع کنید. خرده‌فروشان آنلاین معتبر اطلاعات مربوط به شرکت‌های خود از جمله تاریخچه شرکت و اطلاعات مربوط به خدمات و گارانتی را کامل‌تر ارائه می‌کنند.

این صفحه باید شامل یک شماره تلفن و یک آدرس هم باشد. شرکت‌های معتبر همیشه راه‌هایی را برای ارتباط آفلاین در نظر می‌گیرند.

توصیه کارشناسان مدرن‌باف:

بسیاری از فروشندگان مبلمان به صورت اینترنتی فروشگاه ندارند به همین دلیل ممکن است که قیمت خیلی پایین‌تر و مناسب‌تری نسبت به بقیه پیشنهاد بدهند با توجه به این مساله که هزینه‌های کمتری نسبت به بقیه دارند. اما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید اینترنتی از یکی از این فروشگاه‌ها را دارید با دقت فراوان فروشگاه را ارزیابی کنید.

به دنبال نقد و بررسی‌ها باشید!

به دنبال نقد و بررسی‌ها باشید!

فروشگاه‌های اینترنتی زیادی به کاربران خود اجازه می‌دهند که نظر خودشان را اعلام و منتشر کنند. شما می‌توانید از یک یا دو نقد بد بگذرید اما فراموش نکنید که اگر تعداد نقدهای منفی بالا برود یا امتیاز پایین زیادی مشاهده شود می‌توان نتیجه گرفت که نمی‌توان به این فروشگاه اعتماد کرد.

جست و جو خود را از طریق صفحه محصولات گوگل شروع کنید که بتوانید رتبه‌بندی‌ها و نظرهای دیگر کاربران را بررسی کنید. بخش خرید به کاربران این امکان را می‌دهد تا فروشنده را با استفاده از یک تا پنج ستاره ارزیابی کند و در آخر نظرهای خودش را در مورد فروشنده و محصول ارسال کند. رتبه‌بندی فروشگاه‌ها را بررسی کنید و بهتر است که سراغ فروشگاه‌های یک یا دو ستاره نروید. اگر فروشگاهی با سه ستاره یا بیشتر پیدا کردید به سراغ نظرهای ثبت شده بروید. کاربران اغلب علاقه دارند که نظر خودشان را ساده و واضح بیان کنند.

هنگام خرید اینترنتی مبلمان بهتر است که نحوه بازگشت کالا را بررسی کنید.

هنگام خرید اینترنتی مبلمان بهتر است که نحوه بازگشت کالا را بررسی کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی باید نحوه بازگشت کالا را واضح توضیح داده باشند. اگر فروشگاهی بابت بازگشت کالا از مشتری هزینه دریافت می‌کند یا یک روند پیچیده‌ای داشت یا به هیچ وجه اجازه نمی‌داد که کالا را مشتری پس بفرستد بهتر است که با آن کار نکنید.

به دنبال وب‌سایتی باشید که خط مشخصی برای بازگشت کالا در نظر گرفته باشد. فروشگاه‌ها باید زمان کافی برای بازگشت محصولات در نظر گرفته باشند. بسیاری از فروشگاه‌ها حداقل 30 روز به مشتری زمان می‌دهند که کالا را پس بفرستند اما برخی از آن‌ها حتی 45 یا 60 روز را برای بازگشت کالا در نظر گرفتند. علاوه بر این هزینه‌های مجدد حمل و نقل را بررسی کنید. بهترین خط مشی بازگشت کالا بازگشتی رایگان است.

برخی از فروشگاه‌ها نیاز دارند که مشتری‌ها هزینه‌های حمل و نقل برگشتی را پرداخت کنند که این امر می‌تواند برای قطعات بزرگ یا سنگین مبلمان گران تمام شود.

توصیه کارشناسان مدرن‌باف:

حتما تجربه دیگر کاربران را در مورد بازگشت کالا بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

فروشگاهی را پیدا کنید که به سبک مورد علاقه نزدیک باشد.

فروشگاهی را پیدا کنید که به سبک مورد علاقه نزدیک باشد.

برخی از فروشگاه‌های آنلاین محصولات زیادی را از تولیدکننده‌های مختلف به شما ارائه می‌کنند که طیف وسیعی از محصولات را پوشش می‌دهد. با این حال اکثر فروشگاه‌های آنلاین مواردی را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند که نشان‌دهند سبک آن‌هاست.

برای مثال برخی از فروشگاه‌ها، مبلمان‌های سازگار با محیط‌زیست را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند. برخی دیگر با قرار دادن مبلمان‌های کلاسیک و سنتی به دنبال جذب مشتری‌هایی با این سلیقه هستند.

هنگام جست و جو برای خرید اینترنتی مبلمان به این نکته دقت کنید که سایتی را انتخاب کنید که به سبک شما نزدیک باشد تا بتوانید بین محصولات آن فروشگاه به محصول مورد نظر خود برسید.

توصیه کارشناسان مدرن‌باف:

قبل از خرید اینترنتی مبلمان بهتر است که علاقه و سبک خود را مشخص کنید تا با توجه به آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. این به شما کمک می‌کنید که مبلمان مناسبی را برای خود پیدا کنید. برای مثال شما می‌توانید از کلمات کلیدی کلاسیک، لهستانی، مدرن یا سنتی استفاده کنید که به شما در یافتن محصول مورد نظرتان کمک می‌کنند.

خرید اینترنتی مبلمان خود را از فروشگاهی انجام دهید که انتخاب‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

خرید اینترنتی مبلمان خود را از فروشگاهی انجام دهید که انتخاب‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای صرفه‌جویی بیشتر در زمان بهتر است که به سراغ فروشگاهی بروید که طیف گسترده‌ای از محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید. برخی از خرده‌فروش‌ها بر روی محصولات کوچک تمرکز می‌کنند اما برخی دیگر از فروشگاه‌ها تنها مبلمان اتاق خواب را می‌فروشند. در هر صورت بهتر است که فروشگاهی را انتخاب کنید که مبلمان هر اتاق را جداگانه فراهم کند که شانس بهتری برای یافتن همه چیزهایی که نیاز دارید داشته باشید.

برخی از فروشگاه‌ها در صورت خرید چندین قطعه تخفیف ویژه‌ای در حمل و نقل ارائه می‌دهند و می‌توانید با خرید دو یا چند قطعه همزمان از همان فروشگاه به راحتی پول زیادی را پس‌انداز کنید. علاوه بر این اگر شما قصد دارید که چند قطعه مبلمان خود را از یک پارچه یا یک رنگ مشخص تهیه کنید بهتر است که از یک فروشگاه خرید کنید تا از مطابقت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در غیر این‌صورت ممکن است که شما خرید اینترنتی مبلمان خود را در انتها با چند قطعه در رنگ‌های متفاوت به پایان برسانید.

وب‌سایتی را انتخاب کنید که فروشگاهی غیرمجازی هم داشته باشد.

وب‌سایتی را انتخاب کنید که فروشگاهی غیرمجازی هم داشته باشد.

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی در یک مکان مشخص دارای یک فروشگاه هستند که شما می‌توانید مبلمان خود را امتحان کنید. برای مثال ممکن است شما یک مبلمان راحتی پیدا کنید اما بعد از دیدن آن در فروشگاه از خرید آن منصرف شوید.

به علاوه اینکه خرید اینترنتی مبلمان از این نوع فروشگاه‌ها ممکن است منجر به حذف هزینه‌های حمل و نقل شود. این فروشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که از خانه مبلمان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس آن را به صورت رایگان برای شما ارسال می‌کنند.

خرید اینترنتی مبلمان از فروشگاه‌های اینترنتی امن!

خرید اینترنتی مبلمان از فروشگاه‌های اینترنتی امن!

خرید اینترنتی مبلمان از وب‌سایت‌های امن و معتبر تنها راه کاهش خطر از دست دادن اطلاعات مالی و شخصی است. پس از شروع مرحله پرداخت باید جزییاتی را که نشان‌دهنده امنیت سایت است را بررسی کنید. قبل از هر چیزی حتما آدرس سایت پرداخت را بررسی کنید و اگر مغایرتی در آن مشاهده کردید پرداخت خود را کنسل کنید. هم‌چنین شما می‌توانید دو بار روی «نماد اعتماد الکترونیکی» کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به شرکت را مشاهده کنید.

 

انتخاب قطعات مبلمان

انتخاب فروشگاه اینترنتی تنها اولین قدم خرید اینترنتی مبلمان است. برای کاهش استرس و آشفتگی بهتر است که یک لیست از قطعات مورد نظر خود تهیه کنید که از خرید اینترنتی خود لذت ببرید. این خرید ممکن است پر از استرس باشد پس بهتر است که قبل از هر چیزی با حوصله تمام قطعات خود را مشخص کنید و مدل‌های مختلف را بررسی کنید که یک محصول با قیمت مناسب را پیدا کنید.

به عکس‌ها نگاه کنید!

به عکس‌ها نگاه کنید!

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین چندین عکس مختلف از مبلمان را منتشر می‌کنند که باید با دقت هر یک را بررسی کنید. برخی از وب‌سایت‌ها این امکان را در اختیار شما می‌گذارند که زوایای مختلف مبلمان مورد نظر خود را بررسی کنید. تصاویر به صورتی هستند که از هرگونه ترفندی برای زیباتر جلوه دادن مبلمان خودداری شود.

شما حتی می‌توانید با جستجو نام برند و مدل محصول، عکس‌های مختلفی را پیدا کنید تا جایی که به یک تصور کامل از مبلمان در خانه خود برسید. برخی از وب‌سایت‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهند که عکسی از محصول خریداری شده را منتشر کنند که دیگر کاربران با بررسی آن به یک نتیجه مطلوب برسند.

توضیحات محصول را هنگام خرید اینترنتی مبلمان بخوانید.

توضیحات محصول را هنگام خرید اینترنتی مبلمان بخوانید.

اگر شما توضیحات هر محصول را با دقت نخواندید و بعد از خرید با یک محصول متفاوت روبرو شدید کسی مقصر نیست به غیر از خود شما! اشتباه نکنید و وقتی برای خواندن کامل توضیحات اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که تمام فروشگاه‌ها از جمله‌های واضح و کامل استفاده می‌کنند. برای مثال فروشگاه‌های اینترنتی در مورد چوب استفاده شده توضیح می‌دهند که شما می‌توانید با خواندن آن‌ها از کیفیت مبلمان خود آگاه شوید.

توصیه کارشناسان مدرن‌باف:

علاوه بر خواندن توضیحات وب‌سایت شما می‌توانید اطلاعات بیشتری از طریق گوگل پیدا کنید. به دنبال اطلاعاتی در مورد دوام، نحوه ساخت و ساز و دستورالعمل‌های شست و شو و نحوه تمیز کردن مبلمان باشید.

بهترین روش های شست و شو مبلمان در منزل

اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری کنید!

هنگام خرید اینترنتی مبلمان بهتر است که با دقت کامل ابعاد مبلمان را بررسی کنید. تصاویر ممکن است که فریبنده باشند پس بهتر است که اندازه‌ها را جداگانه بخوانید. هنگام اندازه‌گیری اتاق  مطمئن شوید که درهای ورودی و راهروها مشکلی ایجاد نکنند و دو بار اندازه طول و عرض را چک کنید تا مشکلی پیش نیاید.

به این فکر کنید که این مبلمان با این ابعاد در اتاق شما چه شکلی خواهند بود. حتی در صورت لزوم از یک نفر دیگر هم در این مورد بپرسید. نظر او ممکن است به شما کمک کند که به نتیجه‌ی خوبی برسید. ممکن است شما مبلی بخرید که نتوانید از در ورودی آن را رد کنید.

توصیه کارشناسان مدرن‌باف:

اگر فروشگاه ابعاد مبلمان را در اختیار شما نگذاشته بود بهتر است که از طریق تلفن با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که ابعاد واقعی مبلمان مورد نظرتان را به شما ارائه دهند.

نقد و بررسی‌ها را بخوانید

نقد و بررسی‌ها را بخوانید

بیشتر وب‌سایت‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که نظرات مربوط به خرید اینترنتی مبلمان خود را مستقیما در سایت قرار دهند. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد یک یا دو نظر بد نمی‌تواند شما را از خرید منصرف کند اما اگر تعداد نظرهای منفی بیشتر شود ممکن است که مبلمان مورد نظر شما بادوام نباشد.

به رنگ‌ها دقت کنید!

به رنگ‌ها دقت کنید!

در حالی‌که فروشگاه‌های اینترنتی تلاش می‌کنند که عکس‌های دقیق و مشخصی از هر محصول را روی سایت خود قرار دهند اما ممکن است که انتشار عکس‌های محصول به صورت آنلاین باعث خرابی و فریب مشتری شود. برای مثال مبلمان‌های تیره‌تر ممکن است که روشن‌تر به نظر برسند!

برای رفع این مشکل می‌توانید محصول مورد نظر را در چند کامیپوتر یا گوشی هوشمند مختلف بررسی کنید تا تفاوت‌ها را مشاهده کنید.

 

قیمت

بعد از پیدا کردن فروشگاه اینترنتی و قطعات مورد نظر باید به سراغ قیمت بروید. شما می‌توانید با یک بررسی دقیق در مورد اقلام مختلف و هم‌چنین هزینه‌های حمل و نقل و مالیات مبلغ زیادی را پس‌انداز کنید.

قیمت

هنگام خرید اینترنتی مبلمان قیمت‌ها را مقایسه کنید

شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را در ده‌ها سایت مختلف پیدا کنید. قبل از خرید بهتر است که این محصول را در سه یا پنج وب‌سایت متفاوت بررسی کنید و با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و هزینه مالیات و هم‌چنین هزینه بازگشت کالا به یک جمع‌بندی دقیق برسید.

این کار را برای هر قطعه از مبلمان خود انجام دهید تا مطمئن شوید که از فروشگاهی خرید کنید که بیشترین سود را به شما ارائه دهد. بدیهی است که مدتی طول می‌کشد اما با مقایسه دقیق ممکن است تا یک میلیون تومان صرفه‌جویی کنید.

قبل از هر چیزی هنگام خرید اینترنتی مبلمان به دنبال حراج باشید!

قبل از هر چیزی هنگام خرید اینترنتی مبلمان به دنبال حراج باشید!

خرده‌فروش‌های اینترنتی به ویژه در ایام تعطیل و مناسبت‌های رسمی ممکن است حراج ارائه دهند. اگر دلتان پیش یک مبلمان خاصی گیر کرده است اما هزینه آن بسیار زیاد است بهتر است که کمی صبر کنید. ممکن است در آینده‌ای نزدیک آن را از حراج شکار کنید.

کدهای تخفیف و باشگاه مشتریان

کدهای تخفیف و باشگاه مشتریان

خرده‌فروش‌ها دوست دارند که برای جذب مشتری کدهای تخفیفی ارائه دهند. شما می‌توانید با استفاده از این کدها مبلغ بسیار زیادی را پس‌انداز کنید. برای مثال ممکن است که یک فروشگاه اینترنتی به کاربران تازه وارد خود صد هزار تومان هدیه بدهد.

گاهی اوقات کدهای تخفیف برای محصولات خاصی در نظر گرفته شده‌اند. نگران نباشید شما می‌توانید با بررسی بیشتر می‌توانید محصولی را پیدا کنید که هم نیاز شما را برطرف کند و هم بتوانید از کد تخفیف استفاده کنید. هم‌چنین برخی از فروشگاه‌های اینترنتی برای بعضی از مشتریان خود مزایای خاصی در نظر گرفتند که در قالب باشگاه مشتریان ارائه می‌شود. این مزایا می‌تواند شامل کد تخفیف، ارسال رایگان یا محصولات کوچک رایگان همراه با سفارش شما باشد.

حمل و نقل

حمل و نقل

بعد از پیدا کردن مبلمان مورد نیاز خود باید یک روش برای حمل و نقل انتخاب کنید. با توجه به قطعات حجیم و بزرگ مبلمان این حمل و نقل گران تمام می‌شود بنابراین بهتر است که فروشگاه‌های مختلف و نحوه ارسال را بررسی کنید. با یک بررسی ساده شما می‌توانید فروشگاهی را پیدا کنید که با یک ارسال رایگان شما را غافل‌گیر ‌کند.

در حالی‌که شما می‌توانید با خرید اینترنتی مبلمان در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید ممکن است در دام کلاه‌بردارهای اینترنتی هم بیافتید. پس بهتر است که قبل از هر چیزی یک سایت مطمئن با امکانات بالا پیدا کنید که بعد از خرید پشیمان نشوید.

فراموش نکنید که تصاویر و توضیحات را بادقت برای مبلمان مورد خود ارزیابی کنید و به خاطر داشته باشید که خرده‌فروش‌های اینترنتی مبلغ زیادی را برای عکاس‌های حرفه‌ای در نظر می‌گیرند. در ضمن تنها به عکس‌ها اعتماد نکنید، بررسی‌ها را بخوانید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و تصاویری که کاربران از طریق گوگل منتشر کردند را ببینید تا آن‌چه واقعا نیاز دارید را تهیه کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مدرن‌باف همزمان تمام محصولات مورد نیاز خود را بررسی و تهیه کنید. از ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی مدرن‌باف می‌توان به ضمانت دو ساله، ارسال رایگان در تهران، خرید بدون واسطه، قیمت بسیار مناسب و پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد.

Source:

21 Tips for Buying Furniture Online