سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ارکیده ( 23 نوع ) و الزامات نگهداری از آن ها

شما نیز به مانند من عاشق گل های ارکیده هستید اما هر بار که آن ها را خریداری می کنید با حسرت نگاه می کنید و با خود می گویید ، ای کاش روش های مراقبت از ارکیده را می دانستم ؟! گلترنت روش های نگهداری از انواع گل ارکیده را جمع آوری کرده و انواع گل ارکیده را به شما معرفی کرده است .ما یک راهنمای جامع با دستورالعمل های مراقبت دقیق برای 23 نوع از انواع ارکیده ایجاد کرده ایم سالم بودن آنها دشوار است. در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا آنها اینقدر خاص هستند و چگونه می توان آنها را در تمام طول سال شکوفا نگه داشت .  

خلاصه از گل های ارکیده

در حالی که این شکوفه های منحصر به فرد قطعاً خیره کننده هستند ، سالم بودن آنها دشوار است. در زیر بخوانید تا بدانید که چرا آنها اینقدر خاص هستند و چگونه می توان آنها را در تمام طول سال شکوفا نگه داشت. ارکیده ها نماینده بزرگترین خانواده گیاهان گلدار روی زمین هستند که بیش از 25000 گونه و بیش از 200،000 هیبرید دارند. تنوع آنها به دلیل توانایی انطباق و طول عمر بالای آنها بی نظیر است. ارکیده های فسیل شده میلیون ها سال قدمت پیدا شده اند. در حالی که ارکیده ها را می توان از تندرا از قطب شمال تا استوا پیدا کرد ، اکثر گونه های کشت شده بومی مناطق استوایی هستند. آنها به طور کلی در درختان رشد می کنند نه کف جنگل ، به همین دلیل برای رشد سالم به نورپردازی خاص و گردش هوا احتیاج دارند. اگر آب و هوای محیط آنها و موقعیت زیستگاه طبیعی آنها را در نظر بگیرید ، درک نیازهای اصلی مراقبت از ارکیده ها آسان تر می شود.

حقایق ارکیده:

برخلاف بسیاری از گیاهان و حیوانات ، ارکیده ها می توانند از دو گونه مختلف و همچنین بین جنس های مرتبط ، هیبرید تولید کنند. اکثر ارکیده ها سالانه شکوفا می شوند ، اما اگر به خوبی مراقبت شوند ممکن است بیشتر گل دهند . ماندگاری گل های ارکیده بین 6 الی 10 هفته است .  در حالی که تنوع زیادی از ارکیده وجود دارد ، آنها شباهت های زیادی از جمله تقارن دو جانبه ، گلبرگ های بسیار اصلاح شده و دانه های بسیار کوچک را دارند .  

لوازم لازم برای مراقبت آسان ارکیده

در حالی که ارکیده ها از زمان T-Rex هنوز زنده و سالم بوده اند ، خانه های ما ، تهدیداتی را ایجاد می کند زیرا آن ها هیچ شباهتی به محیط طبیعت ندارند . از مهم ترین و شایع ترین دلایلی که ارکیده ها داخل خانه ها گل نمی دهند ، هوای خشک و آب بیش از حد است. با این حال ، شما می توانید با استفاده از وسایل ذکر شده  ، خانه خود را به راحتی به محیطی مرطوب و مناسب ارکیده تبدیل کنید.

1- سینی رطوبت ساز

سینی ایجا رطوبت در واقع یکی سینی پر از سنگ است که در داخل آن ، یک سینی کوچک تر دیگر است که داخل آن هم پر از سنگ است ! در نهایت داخل سینی کوچک ، گلدان ارکیده شما است . این سینی پر از سنگ که داخل آن با آب پوشیده شده است ، کمک می کند تا اطراف گیاه شما رطوبت مطبوعی ایجاد شود و تاثیر شگرفی در گل ارکیده شما خواهد گذاشت .

2- دستگاه رطوبت سنج

نصب یک دستگاه رطوبت سنج برای سنجش میزان رطوبت محیط گل شما

3- پنکه یا فن برای افزایش گردش هوا

استفاده از پنکه یا فن سبب بهبود گردش هوا در محیط اطراف گل خواهد شد .

4- دماسنج

برای سنجش دما و ایجاد دما مناسب برای گل ارکیده

5- غذای ارکیده

برای تقویت گل و تامین نیاز های آن

6- سم ویژه گل ارکیده

سم ویژه گل ارکیده جهت جلوگیری از ورود باکتری و قارج

تشخیص کیفیت گل ارکیده و خرید ارکیده با کیفیت

موارد زیر را برای ارزیابی سلامت یک گل ارکیده بررسی کنید . لکه های سیاه یا پوسته توری های سفید برگ های شل و خمیده برگ های زرد لکه های زرد یا قهوه ای لکه های سیاه مرطوب برگ ها یا گلبرگ های پاره شده با سوراخ های ریز برای انتخاب ارکیده ای که سازگار با محیط شما باشد و خراب نشود ، حتما به کیفیت نور محیط خود ، دقت کنید . برای انتخاب ارکیده به سطح اطلاعات خود در نگهداری از گیاهان ، توجه کنید و از انواع گل های ارکیده که نیاز به نگهداری های خاص دارند ، اجتناب کنید .

مراقبت عمومی مورد نیاز

نور

انواع ارکیده ها در مورد نور به ویژه در داخل خانه ، بسیار خاص هستند. برخی ترجیح می دهند نور زیاد (نور خورشید بدون مانع از یک پنجره جنوبی) که برخی دیگر نور کم (نوردهی محدود شمال خانه ) را ترجیح می دهند. اگر نگران میزان نور مورد نیاز ارکیده خود هستید ، برگ ها را ارزیابی کنید. برگ های قهوه ای نشان می دهد گیاه شما به نور کمتری احتیاج دارد. برگ هایی که به رنگ سبز عمیق است اغلب به نور بیشتری احتیاج دارند.

درجه حرارت

از آنجا که بیشتر ارکیده هایی که به عنوان گیاهان خانگی فروخته می شوند بومی مناطق گرمسیری هستند ، می توانند نسبت به تغییرات شدید دما حساس باشند. به ژن و محیط رشد کرده ارکیده مورد نیاز خود ، توجه جدی داشته باشید. هم دمای بالا و هم پایین برای گل ارکیده باید حفظ شود. راهنما دقیق گلترنت ، آب و هوای مورد نیاز را برای هر یک از رایج ترین انواع ارکیده مشخص کرده است . برای فهمیدن دما مورد نیاز گل ، اگر گل در مکان سردی رشد کرده است پس نیاز به دما سرد و خنک دارد و اگر در مکانی گرمسیر رشد کرده است ، پس باید در دمای گرم نگهداری شود .

رطوبت

گیاهان گرمسیری نسبت به اتاق نشیمن به رطوبت بیشتری عادت دارند. برای سالم نگه داشتن ارکیده ، گیاه گلدان خود را در بالای سنگریزه ها قرار داده و به آن آب اضافه کنید. جریان هوا نیز بسیار مهم است. اگر متوجه خراب شدن ارکیده خود هستید ، سعی کنید فن را به اتاق اضافه کنید.

آبیاری ارکیده ها

ارکیده ها باید متفاوت از اکثر گیاهان سیراب شوند زیرا آنها اغلب به جای خاک در مخلوط سنگ و پوست کاشته می شوند. آب مورد نیاز ارکیده به نوع ارکیده ، گلدان ، مخلوط گلدان ، میزان رطوبت و نور نیز بستگی دارد. مطمئن باشید که هر بار ارکیده ، آب را کاملاً جذب کند و قبل از ورود آب به خاک ، حتما ریشه ها رطوبت را جذب کرده باشند . استفاده از سینی سنگ و بیرون بودن ریشه ها از ته گلدان برای جذب رطوبت اجباری است . به عنوان یک قاعده کلی ، ارکیده های مقاوم به خشکی ، مانند کتلیاس ، آنی سیدیوم و دندروبیوم فقط هفته ای یکبار نیاز به آب دارند. گونه های دیگر باید هر 4-5 روز یکبار آب شوند . هنگام آب دادن ، گاهی اوقات ساده ترین کار گذاشتن گل ارکیده در کنار سینک است ، شیر آب را به مدت 5 دقیقه باز بگذارید و برای تخلیه کامل آب ، صبر کنید و از آب مقطر یا نمکی پرهیز شود . با این کار به راحتی به ارکیده ها آب مورد نیازشان را خواهید رساند .

کود

مانند سایر عوامل مهم مراقبت ، کوددهی برای هر گونه از ارکیده متفاوت است . به طور کلی ، پرورش دهندگان ارکیده توصیه می کنند از کود برند 20-20-20  به صورت هفتگی یا ماهانه استفاده کنید . اگر به صورت هفتگی به ارکیده ها کود می دهید ، مهم است که کود را رقیق کنید (تقریباً یک چهارم از قدرت کامل کود ) تا کود بیش از حد نیاز به گیاه نرسد . پس از جدا شدن گل ها ، کود دهی ماهانه یا هر هفته بسیار مهم است . آبیاری در صبح به ریشه اجازه می دهد تا قبل از سرد شدن هوا ، رطوبت لازم را جذب کند و در حین آبیاری اجازه دهید خاک گل خشک شود تا از ایجاد رطوبت شدید جلوگیری شود  مقادیر آبیاری به دما نیز بستگی دارد . حتما در طول زمستان و در تابستان کمتر آبیاری کنید .

  آموزش گل آرایی

23 نوع از انواع ارکیده و الزامات نگهداری

1- ارکیده سیمبیدیوم ( Cymbidium )

سیمبیدیوم

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور فیلتر شده

خاک :

پوست درخت صنوبر ریز و مخلوط شده با ذغال سنگ نارس یا پرلیت

دما :

این ارکیده ها در طول سال نیاز های دمایی متفاوتی دارند. برای تحریک شکوفه های زمستان ، دما باید در حدود 7-13 درجه سانتیگراد کاهش یابد. مواظب دمای بالای 29 درجه سانتیگراد باشید که می تواند باعث سوختگی برگ ها می شود

آب :

آبیاری در صبح به ریشه اجازه می دهد تا قبل از سرد شدن هوا ، رطوبت لازم را جذب کند . در حین آبیاری اجازه دهید خاک گل خشک شود تا از ایجاد رطوبت شدید جلوگیری شود . مقادیر آبیاری به دما نیز بستگی دارد . حتما در طول زمستان و در تابستان کمتر آبیاری کنید .

کود :

نیازی به اضافه کردن مواد مغذی اضافه نیست .تنها در ابتدا فصل اضافه کردن قرص های کود نتایج خوبی به همراه خواهد داشت . کود متعادل را انتخاب کنید و فقط در هنگام رشد گیاهان از کود استفاده کنید  

2- ارکیده سارکوچلس ( Sarcochilus )

2- ارکیده سارکوچلس ( Sarcochilus )

نور

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور کم تا متوسط برای این نوع ارکیده کافی است

خاک

t

دما

بیشتر سارکوچلس ها برای شکوفایی مناسب به حداقل دمای 5 درجه سانتی گراد نیاز دارند و نمی توانند درجه حرارت بالای 32 درجه سانتی گراد را تحمل کنند . آن ها با حفاظت هوایی و حرکت مداوم هوا ، از یخ زدگی جلوگیری می کنند .

آبیاری

مخلوط گلدان باید به طور مداوم در نزدیکی ریشه های گیاه مرطوب باشد . بسیار مراقب باشید در طول زمستان آب زیادی به گیاه ارکیده هایتان ندهید .

کود

تغذیه سبک هنگام رشد فعال ارکیده ، بسیار مفید است. در این دوره از کود محلول در آب متعادل استفاده کنید.  

3- ارکیده فالنوپسیس ( Phalaenopsis )

Phalaenopsis فالنوپسیس

نور :

نور غیر مستقیم  متوسط تا روشن

خاک :

گلدان ارکیده را به خوبی زه کشی کنید و با استفاده از ریز ریز کردن پوست گلبرگ های ارکیده ، خاک ویژه ارکیده درست کنید .

کود :

کود گیاه فالنوپسیس را با قدرت یک چهارم و با هر آبیاری در مواقعی که ارکیده گل ندارد ، اعمال کنید. همچنین کود می تواند سبب افزایش سرعت گل دادن ارکیده شما شود

دما :

در دما 20 تا 30 درجه رشد می کند . آن ها در شب سرما محیط را تحمل می کنند اما اگر ارکیده گل داده بود ، می بایست دما ثابت باشد .دمای سرد سبب ریزش گل و جوانه ها می شود

4- دندروبیوم ( Dendrobium )

دندروبیوم

نور

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور خورشید به خصوص صبح ها ( می تواند مستقیم باشد ) ، سایه بعد از ظهر

خاک

گلدان های خوب زهکشی شده مانند پوست درخت ارکیده یا مخلوط ارکیده ریز ریز

دما

در طول روز در دما های معتدل بین 20-30 درجه سانتی گراد رشد می کنند و در شب محیط های کمی سرد را تحمل می کند ، اما در هنگام گل دادن باید دما ثابت بماند . دمای سرد می تواند باعث ریزش گل ها و جوانه ها شود .

آب

یک بار در هفته آب دهید و بگذارید مخلوط گلدان تقریباً در بین آب دهی خشک شود . اجازه ندهید که در آن آب بایستد یا غرق شود .

کود

هنگامی که ارکیده شما در حال گل دادن است ، کود لازم نیست. در طول تابستان ، با هر آبیاری ، کودهی متعادلی انجام دهید . کود دهی را در پاییز متوقف کنید. اگر تا بهمن رشد جدیدی مشاهده نشد ، برای تقویت  گل دادن ارکیده ، کود فسفر دار بالایی در نظر بگیرید.  

کلاس گل آرایی

5- ارکیده کتلیا ( Cattleya )

کتلیا cattleya

نور

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور خورشید صبحگاهی (می تواند مستقیم نیز باشد ) ، سایه بعدازظهر

خاک

متوسط و درشت مانند پوست درخت صنوبر

دما

در طول روز ، آنها در دما های معتدل زیر 30 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب ، محیط های کمی سرد تر را را ترجیح می دهند اما نباید در آن افراط کرد .

آبیاری

میان آبیاری ارکیده صبر کنید تا خاک آن خشک شود زیرا این ارکیده در طبیعت بین شکاف درختان رشد می کند لذا شما نیز از آن استفاده کنید و اجازه بدید به مانند طبیعت که بعد از باران چوب درخت خشک می شود این جا نیز همین اتفاق رخ دهد و خاک شما خشک شود .

کود

کودهای نیتروژن بالا می توانند در طول سال در یک قاشق چایخوری در هر گالن آب استفاده شوند. لطفا هر یک بار در ماه غذا دهید.

6- ارکیده وندا ( Vanda )

وندا - vanda orchid

نور

در این یکی از انواع ارکیده  ، آفتاب صبگاهی که می تواند مستقیم نیز باشد .

خاک

می بایست درشت و متوسط باشد مانند : پوست درخت صنوبر متوسط

دما

در دمای پایین 30 درجه آن ها به کمال می رسند و گل خواهند داد . در شب محیط های سرد را ترجیح می دهند . اما نباید در آن افراط کرد .

آبیاری

در طبیعت ، این گیاهان در ارتفاعات درختان رشد می کنند ، جایی که اغلب بین دوره باران ، خشک می شوند .  هنگام آب دادن ، بگذارید قبل از آب دادن مجدد ، آب گلدان خشک شود.

کود

کودهای نیتروژن بالا می توانند در تمام طول سال مورد استفاده قرار گیرند. یک قاشق چایخوری را با یک گالن آب مخلوط کنید و یکبار در ماه با این مخلوط کود دهید.  

7- ( Paphiopedilum ) پافیوپیدولم

7- ( Paphiopedilum ) پافیوپیدولم

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور ضعیف و کم برای این نوع ارکیده کافی است .

خاک :

پوست درخت صنوبر متوسط یا ریز مخلوط شده با خزه ذغال سنگ نارس یا پرلیت

دما :

اگر گیاه دارای برگ های شفاف است ، اطمینان حاصل کنید که دما بین 15-26 درجه سانتی گراد باقی می ماند. اگر ارکیده از نوع خال دار یا لکه لکه باشد تا درجه 10 درجه سانتی گراد را نیز تحمل کند.

آبیاری :

آبیاری هر 5 روز یکبار و به طور مرتب چک کنید تا ببینید که آیا سطح بالای خاک خشک می شود یا خیر  و مطمئن شوید که داخل خاک بیش از حد آب نیست .

کود:

این نوع ارکیده به کود دهی کمی نیاز دارد. در فصل رشد از کود نیتروژن دار بالایی استفاده کنید. در غیر این صورت هر هفته کود متعادل استفاده کنید و تا در نیمه قدرت قرار بگیرید و حتما کود را یکبار در ماه با آب تمیز بشویید.

8- ارکیده آنسیدیوم ( Oncidium )

ارکیده آنسیدیوم ( Oncidium )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، آفتاب صبحگاهی که می تواند مستقیم نیز باشد و وجود سایه بعد از ظهر الزامی است .

خاک :

گلدان های خوب زهکشی شده مانند پوست درخت ریز ریز برای مخلوط ارکیده

دما :

این ارکیده ها می توانند درجه حرارت بین 13-30 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. اگر جریان باد کافی وجود داشته باشد ، آنیسیوم ها می توانند گرما بیشتری را نیز تحمل کنند.

آبیاری :

این نوع ارکیده از برنامه خاصی برای آبیاری پیروی نمی کند . سطح رطوبت خاک را با یک تکه چوب مدام بررسی کنید . بسته به فصل رشد ، نیاز به آب در ارکیده متغیر است که با بررسی رطوبت خاک قابل بررسی است .

کود :

اگر ارکیده در پوست درخت کاشته شده است ، در فصل رشد از کود های نیتروژن بالا استفاده کنید . در غیر این صورت هر هفته  از کود متعادل رقیق شده تا نیمی از قدرت استفاده کنید و حتما کود را یک بار در ماه با آب تمیز بشویید. در شرایط آفتابی از کود بیشتری استفاده کنید .

9- ارکیده میلتونیا ( Miltonia )

میلتونیا Miltonia

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، غیر مستقیم و روشن

خاک :

گلدان های خوب زهکشی شده مانند پوست درخت ریز ریز برای مخلوط ارکیده

دما :

در طول روز ، آن ها در دما های معتدل زیر 30 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب آنها محیط های کمی خنک تر را نیز تحمل می کنند.

ابیاری :

این ارکیده در تمام طول سال رشد می کند و به آب مکرر بیشتری نیاز دارد. به طور معمول ، می توان هفته ای یک بار در طول زمستان و دو بار در طول تابستان آب داد.

کود :

کودهای نیتروژن بالا می توانند در طول سال در یک قاشق چایخوری در هر گالن آب استفاده شوند. لطفا یک بار در ماه کود دهید

 

10- اودانه گلاسم  Odontoglossum

نور:

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور فیلتر شده ضعیف

خاک :

به خوبی گلی را که در گلدان قرار می دهید ، زهکشی کنید ( آب آن را تخلیه کنید ) از طریق  پوست درخت مرغوب یا مخلوط ارکیده

دما :

در طول روز ، آنها در دما های معتدل بین 24-30 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب آنها محیط های کمی خنک تر را نیز تحمل می کنند.

آبیاری :

اجازه دهید در طول آبیاری گیاه حتما حاک گیاه خشک شده باشد . اطمینان پیدا کنید که در هنگام رشد گیاه ، آبیاری بیشتری انجام می دهید .

کود :

گل های خود را حداقل یک بار در ماه با کود ارکیده کود دهید.

11- ارکیده وایل سکیرا ( Vuylstekeara )

ارکیده وایل سکیرا ( Vuylstekeara )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور فیلتر شده یا ضعیف

خاک :

پوست درخت صنوبر متوسط تا ریز

دما :

در طول روز ، آنها در دما های معتدل بین 24-30 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب آنها محیط های کمی خنک تر را نیز تحمل می کنند.

آبیاری :

اجازه دهید در طول آبیاری گیاه حتما خاک گیاه خشک شده باشد . اطمینان پیدا کنید که در هنگام رشد گیاه ، آبیاری بیشتری انجام می دهید .

کود :

گیاهان خود را حداقل یک بار در ماه با کود ارکیده کود دهید.

12 – زایگو پتلم Zygopetalum

زایگو پتلم Zygopetalum

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور خورشید صبح و بعد از ظهر در کنار سایه نیمه شب

خاک :

به خوبی گلی را که در گلدان قرار می دهید ، زهکشی کنید ( آب آن را تخلیه کنید ) از طریق  پوست درخت مرغوب یا مخلوط ارکیده

دما :

این نوع ارکیده تا زمانی که گیاه آب و هوایی ، ثابت داشته باشد می تواند در گرمای تابستان و سرمای زمستان رشد کند. پس از جوانه زدن گیاه یا گل ، باید از دمای زیر 0 درجه سانتی گراد محافظت شود. همیشه این ارکیده را از یخ زدگی دور نگه دارید.

آبیاری :

این نوع ارکیده می بایست  هر 7 الی 10 روز آبیاری شود . مطمئن شوید که از خشک شدن کامل شاخه ها ، جلوگیری می کنید . از آبیاری افراطی نقاطی از شاخه ها که قبلا خیس شده ، اجتناب کنید .

کود :

کود های نیتروژن بالا باید از بهار تا تابستان استفاده شود ، در حالی که کودهای نیتروژن کم از پاییز تا زمستان استفاده می شود. یک قاشق غذاخوری کود را با یک گالن آب مخلوط کنید و یکبار در ماه با این مخلوط کود دهید.

13- ارکیده لودیزیا ( Ludisia )

ارکیده لودیزیا ( Ludisia )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور فیلتر شده غیر مستقیم

خاک :

60? خاک گلدان و 40? شن و ماسه یا پرلیت را مخلوط کنید

دما :

این ارکیده ها می توانند درجه حرارت بین 13-30 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. آن ها را در مکانی زیر 10 درجه سانتی گراد قرار ندهید .

آبیاری :

این ارکیده شرایط نسبتا مرطوب را دوست دارد . اجازه ندهید خاک در این نوع ارکیده خشک شود .

کود :

ارکیده ها ، جواهر خوراکی کوچکی هستند. آن ها فقط چندین بار در سال به کود نیاز دارند. می توانید از یک خوراک مخصوص ارکیده یا چیزهای عام تر مانند کود معمولی استفاده کنید.

14- ارکیده فایس Phaius

ارکیده فایس

نور :

در این یکی از انواع ارکیده ، نور روشن و غیر مستقیم

خاک :

مخلوط خاک گیاه آپارتمانی که به خوبی زهکشی شده است .

دما :

در طول روز ، آنها در دما های معتدل بین 24-29 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب آن ها محیط سرد  را تحمل می کنند.

آبیاری :

این ارکیده شرایط نسبتا مرطوب را دوست دارد . اجازه ندهید خاک در این نوع ارکیده خشک شود .

کود :

در آب هوای گرم حتما در کنار آبیاری مقداری کود نیز به این نوع ارکیده بدهید .

15 – ارکیده فراگمیپیدیم (Phragmipedium )

ارکیده فراگمیپیدیم (Phragmipedium )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ،  نور روشن و غیر مستقیم

خاک :

مخلوط شاخه و نهال درخت صنوبر و استفاده از درخت سرخس برای زهکشی

دما :

در طول روز ، آنها در دماهای معتدل بین 24-30 درجه سانتی گراد رشد می کنند. در شب آن ها محیط سرد را تحمل می کنند و  حرکت هوا برای رشد آن ها بسیار مهم است.

آبیاری :

این نوع ارکیده عاشق رطوبت است به همین دلیل از زیر گلدانی پر شده با 1?5 سانتی متر آب استفاده کنید . زمانی که آب داخل زیرگلدانی بخار شد ، مجدد آن را پر کنید .

کود :

برای کود دادن به این نوع ارکیده ، در هنگام آبیاری ، مقداری کود نیتروژن ضعیف شده نیز استفاده کنید . برای خلاص شدن از شر کودهای انباشته شده ، مخصوصاً در صورت استفاده از گلدان های سفالی و زیرگلدانی ها ، لازم است گلدان را گاهی اوقات بشویید.

16 – ارکیده براس ولا ( Brassavola )

ارکیده براس ولا ( Brassavola )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور روشن و غیر مستقیم

خاک :

استفاده از گلدان زهکشی شده شبیه به شاخه های ارکیده خرد شده یا ترکیب ارکیده با گلوله های خاک رس ، تراشه های ذغال سنگ و چوب کاج

دما :

این ارکیده درجه حرارت متوسط و گرم را ترجیح می دهد و دما های بین 18-30 درجه سانتی گراد برای این نوع ارکیده ایده آل است .

آبیاری :

در طول فصل رشد به صورت متداول آبیاری کنید اما بعد از گل دادن ، اندکی آن را خشک نگه دارید .

کود :

این ارکیده باید در طول سال با محلول کود ضعیف تغذیه شود.

17 – ارکیده سکناچز ( Cycnoches )

ارکیده سکناچز ( Cycnoches )

نور :

در این یکی از انواع ارکیده  ، نور روشن و پراکنده

خاک :

گلدان های زهکشی شده fi مانند پوست ریز ریز برای مخلوط ارکیده

دما :

دمای روز ایده آل 24-27 درجه سانتی گراد است ، در حالی که دمای ایده آل در شب 15-18 درجه سانتی گراد است . تا زمانی که دما را معقول نگه دارید گیاه سالمی خواهید داشت .

آبیاری :

این ارکیده در طول سال در حال رشد است و نیاز به آبیاری مکرر دارد. به طور معمول ، آن ها می توانند هفته ای یک بار در طول زمستان و هفته ای دو بار در طول تابستان آبیاری شوند.

کود :

کود های نیتروژن بالا می توانند در طول سال استفاده شوند. یک قاشق غذاخوری کود را با یک گالن آب مخلوط کنید و یک بار در ماه با این مخلوط کود دهید .

 


گلترنت

در صورتی که به گل های ارکیده علاقه مندید و در کنار آن دوست دارید با استفاده از این گل های زیبا در گلترنت به یادگیری آنلاین گل آرایی بپردازید از دوره های آموزشی ما دیدن فرمایید . گلترنت پلتفرم آموزش انلاین گل آرایی است که علاقه مندان به هنر گل آرایی می توانند به سادگی این هنر خدادی را فرا بگیرند و آثار هنری خویش را خلق کنند .  


منابع :  gardners.com | proplants.com | beautifulorchids.com | carterandholmes.com | orchidfetish.com | orchidsmadeeasy.com